آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

کیک اسفنجی

مواد لازم:

تخم مرغ         6 عدد              شکر      150 گرم        وانیل                 ۱/۲  ق چ

آب جوش       1/3پیمانه          آرد        150 گرم         پکینگ پودر      1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

سفیده ها و زرده ها را جدا می کنیم. شکر را به زرده اضافه کرده با همزن می زنیم. اب جوش و وانیل را هم اضافه می کنیم و با همزن می زنیم و کنار می گذاریم. سفیده ها را در ظرف دیگری با همزن می زنیم تا سفت شود. آرد و پکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به زرده ها  اضافه می کنیم و بادست هم میزنیم. این مواد را به سفیده ها اضافه کرده و با دست به صورت دورانی هم میزنیم. ته قالب را کاغذ می اندازیم وچرب کرده و مواد را می ریزیم. در فر 180 درجه 35 الی 40 دقیقه بماند.

نکات مهم:آب باید حتما جوش باشد. ظرف ها باید خشک و تمیز باشد و سر همزن نباید چرب باشد. برای زدن سفیده ها باید سر همزن را عوض کنیم یا تمیز شستشو دهیم. ابتدا زرده ها را می زنیم و بعد سفیده ها را .فقط ته قالب کاغذ انداخته شود و دیواره ها کاغذ نداشته باشد . دیواره ها چرب نباشد. آرد همان موقع الک شود. قالب با به قطر 25 سانت باشد. بهتر است کیک یک شب در قالب بماند و فردا تزیین شود.

هر تخم مرغ 25 گرم شکر و 25 گرم آرد می خواهد و هر تخم مرغ برای 2 نفر می باشد.

برای تزیین کیک با خامه بهتر است از خامه پرچرب و کم چرب به نسبت مساوی مخلوط شود و برای هر یک کیلو خامه 250 گرم تا 350 گرم شکر اضافه شود. این مخلوط را با قاشق هم زده در یخچال می گذاریم و چند بار با فاصله 15 دقیقه با دست هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود. این ظرف را به مدت 2 ساعت در فریزر می گذاریم و بعد از بیرون اوردن با همزن می زنیم تا سفت شود.

  • ۹۳/۱۱/۲۷

کیک اسفنجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی