آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

برای تزیین کیک با خامه بهتر است از خامه پرچرب و کم چرب به نسبت مساوی مخلوط شود و برای هر یک نیم کیلو خامه 125 گرم تا 175 گرم شکر اضافه شود(  هر قدر شکر بیشتر شود خامه شیرینتر خواهد شد ،معمولا 150 گرم شکر کافی است ) این مخلوط را با قاشق هم زده در یخچال می گذاریم و چند بار با فاصله 15 دقیقه با دست هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود. این ظرف را به مدت 4 ساعت در فریزر می گذاریم و بعد از بیرون اوردن با همزن می زنیم تا سفت شود. البته بهتر است ظرف حاوی خامه را روی ظرفی که دارای یخ است قرار دادده و هم بزنیم ( در حال زدن زمانی که پشت کاسه خامه رطوبتی شد برای 1 دقیقه همزن را خاموش کنید و دوباره روشن کنید تا خامه سفت شود   ) اگر خواستیم از خامه رنگی استفاده کنیم بعد از سفت شدن رنگ دلخواه را اضافه میکنیم. باید رنگ را کم کم اضافه کرد تا رنگ دلخواه حاصل شود.

میتوان از پود خامه هم که در فروشگاهها به فروش میرسد استفاده کرد . در این حالت 100 گرم پودر خامه را با 50 گرم پودر قند و 1/5 لیوان شیر مخلوط کرده و با همزن می زنیم تا سفت شود.

میتوان از خامه های آماده در فروشگاه هم استفاده کرد. در این حالت باید خامه را در یخچال قرار دهید تا از حالت منجمد درآید بعد با همزن بزنید تا سفت شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی