آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

تی تاب خانگی

مواد لازم:

آرد       1 و 1/2 پیمانه         شکر              3/4 پیمانه      تخم مرغ        4 عدد

شیر      1/2 پیمانه               روغن مایع       1/2 پیمانه     بکینگ پودر     1 ق چ 

مواد میانی:

شکر     3/4 پیمانه               پودر کاکائو      2 ق س

طرز تهیه:

ابتدا شکر و تخم مرغ را با همزن میزنیم تا زمانیکه کرم رنگ شود. روغن و شیر را اضافه کرده و کمی میزنیم و در نهایت مخلوط آرد و بکینگ پودر را که 3 بار الک کرده ایم اضافه کرده و در حد مخلوط شدن با دست هم میزنیم. مقداری از مواد آماده را در قالبی مستطیل شکل که دو لایه کاغذ روغنی انداخته ایم میریزیم به طوریکه قطر لایه نیم سانت باشد. قالب را در فر 170 درجه به مدت 5 الی 10 دقیقه قرار میدهیم. بعد از فر درآورده و مواد میانی مخلوط شده را روی مواد قبلی ریخته و مجدد در فر قرار میدهیم تا زمانیکه شکر آب شود و مجدد بقیه مواد را ریخته و در فر قرار میدهیم تا بپزد. بعد از اینکه از فر خارج کردیم و خنک شد برش میدهیم. 

تعداد لایه ها بستگی به اندازه قالب استفاده شده دارد. قالب من 20 در 30 بود و یک لایه از مواد میانی را داشت. من به به دلخواه کمی کرم پاتیسیر شکلاتی رنگ را روی هر برش ریخته و برش دیگری را روی آن قرار دادم تا بیشتر به تی تاب شباهت داشته باشد.

  • ۹۴/۰۵/۲۶

تی تاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی